wtorek, 9 sierpnia 2011

Góra Hiei

Korzystając z wakacji wybrałem się nad największe jezioro w Japonii - Biwa. Jednakże w drodze nad owy zbiornik wodny, w pociągu zacząłem przeglądać mapę aby znaleźć jakieś dobre miejsce skąd można by zrobić jakieś zdjęcie, ewentualnie coś pozwiedzać. I tak wybór padł na górę Hiei, na której znajduje się kompleks świątynny Enryakuji wpisany w 1994 roku na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.



Na górę można dostać się w tradycyjny sposób na nogach, samochodem lub kolejką. Wybrałem ostatni wariant. Z ostatniej stacji rozpościera się wspaniały widok na jezioro.








Nie wiem czy miałem szczęście, czy być może góra ta nie jest zbyt popularna, ale w dniu kiedy się tam wybrałem był bardzo mały ruch. Często w pobliżu nie było żywej duszy. Idąc samotnie przez las od jednego kapliczki shinto do kolejnego pawilonu towarzyszyły mi jedynie odgłosy cykad i głosy mnichów recytujących sutry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz